Tillbaka till lista

Buildahome höjer ribban för digital marknadsföring

När en ledande aktör inom Facility Management bestämde sig för att ta sin digitala närvaro till nästa nivå var Buldahome det självklara valet att ingå ett samarbete med.

Jessica Almberger, marketing manager på ISS Sverige, delar med sig att de för ett år sedan stod inför en upphandling för att hitta en byrå som kunde ta deras digitala marknadsföring till nya höjder och betonade vikten av att hitta samarbetspartners som de kunde lita på.

Efter en utvärdering av flera byråer fastnade Jessica för Buildahome. I bruset av information på Google enda från Stockholm, lyckades nämligen Buildahome sticka ut och fångade hennes uppmärksamhet.

”En nyckelfaktor var familjekänslan hos Buildahome, tillsammans med deras ödmjuka och ärliga approach”, berättar Jessica.

Samarbetet i praktiken

Valet föll på Buildahome för att få hjälp med sin digitala marknadsföring och för att optimera sökmotoroptimering (SEO) för att öka sin närvaro och synlighet online. Genom detta samarbete lades grunden för att skapa hållbara strategier på den digitala arenan.

Under det gångna året har arbetet redan fått positiva resultat. Kostnaderna har minskat och antalet klick ökat, vilket är ett tydligt tecken på att samarbetet redan gett mervärde.

Kundens perspektiv

Jessica Almberger beskriver dialogerna med David och Jacob från Buildahome som avslappnade och genuina. Hon understryker särskilt uppskattningen för Jacobs förmåga att komma med egna idéer och förslag. Hans engagemang och vilja att utvecklas har varit avgörande för att skapa de hittills önskade resultaten.

”Det jag uppskattar mest med Jacob är hans engagemang och hans förmåga att hela tiden komma med egna idéer och förslag. Han är inte rädd att utmana eller utveckla. Detta har skapat en känsla av att han är en del av ISS” säger Jessica.

Jacob har under året hjälpt dem med generella frågor rörande webb och bidragit till att optimera både SEO (organiskt) och SEM (betald). Hans roll har under samarbetet utvecklats till att mer agera rådgivare och bollplank åt ISS inom olika områden.

Under hösten har Buildahome även varit med och stöttat vid lanseringen av Bistro Nyhamnen, ISS Sveriges första restaurang i egen regi. Buildahome har även kommit med alternativa förslag på analysverktyg till Google Analytics och stöttat vid implementationen av det, samt guidat genom olika förbättringsmöjligheter såsom att addera strukturerad data till hemsidan.

Resultat och framtidsplaner

Med en stark grund från det gångna året har Buildahome och ISS lagt upp en tydlig plan för 2024. Målet är att optimera och fortsätta öka deras digitala försäljning. Med stöd från Buildahome har ISS inte bara satt sig själva på kartan digitalt, utan också stärkt sin position framåt.

Med en solid grund och en tydlig plan framåt, ser vi fram emot att följa med på deras resa och fortsätta utveckla det goda samarbetet!

Kontakta oss

Mejladress: [email protected]

Telefonnummer: 010-214 65 65

Besök oss på sociala medier och webben

LinkedIn

Instagram

Facebook

Webb

buildahome.se

Läs andra blogginlägg

Anlitade en SEO byrå – Ökade trafiken med 400%

Såhär skapar du filmer i TikTok

Nordic SeaFarms nya digitala hem

Voice Search Optimization – hur gör man?