Tillbaka till lista

Är framtidens shopping e-handel?

E-handel har varit på uppgång under en lång tid. En av de vanligaste mätningarna som man oftast tittar på för att mäta svenskarnas inköp via nätet är vid julhandeln.

Senaste siffrorna från 2019 visar att varannan svensk handlade på nätet.

Den vanligaste åldern som gör sina inköp via butiker på nätet är 26–35 år.

Även Coronaviruset har accelererat förflyttningen från fysiska butiker till e-handel. En ny studie av Kantar visar att sex av tio konsumenter kommer fortsätta handla på nätet i samma utsträckning när läget har stabiliserats.

På de tre största e-handelsmarknaderna i Europa – Tyskland, Frankrike och England – har andelen som konsumerar mer än 50 procent på nätet ökat med mellan 25 och 80 procent om man jämför tiden före utbrottet med slutet av mars när studien genomfördes.

 

Att starta en webbshop är oerhört smidigt och väldigt enkelt att administrera via WordPress. Tillsammans med en koppling till wocommerce skapar man en webbutik som är enkel för kunderna.

Fördelarna att inte ha en fysisk butik där man måste ha underhåll, betala hyra och personal väger upp när man väljer att skapa en webbutik.

Du kan med ganska enkla medel utan att riskera för stort kapital starta din egen webbutik. Integrera smarta betallösningar så som Klarna, Swish eller Apple pay. Enkla kopplingar till diverse transportbolagen så som DHL, Postnord eller Instabox skapar också ett enkelt förtroende för kunden att handla på er sida.

 

Vi kan även se att de stora kedjorna som H&M, Zara och Ellos storsatsar på e-handel vilket gör att intresset ökar.

Eftersom allt fler handlar via nätet så finner många inom detaljhandeln att e-handel är framtiden.

Ta kontakt med oss om ni skulle finna det intressant att skapa en webbutik/e-handel. Vi hjälper er från idé till verklighet.